Ik heb vandaag mezelf hier maar geregistreerd omdat ik (voor de zoveelste keer) de zenders opnieuw moet scannen omdat ziggo weer eens wat kanalen heeft verschoven. Nu zag ik deze NIT scanner en had gehoopt dat die het allemaal wat makkelijker zou maken. Maar helaas is dit weer een tooltje die niet onder 64-bit vista werkt

.
Ik baal hier echt van. Er is op dit moment (volgens mij) geen enkele programma dat met zenders of epg informatie overweg kan en werkt onder 64-bit vista. Wat is hier de reden voor? Zijn ontwikkelaars er niet in geinteresseerd omdat ze zelf geen 64-bit versie gebruiken? Of is windows media center helemaal anders geimplementeerd in vista 64? Er zijn denk ik genoeg mensen die vista 64 gebruiken op hun media center en nu buiten de boot vallen. Ik ben ook niet van plan om nogmaals 100 euro uit te moeten geven aan een nieuwe vista licentie.
Gaat er nog een 64-bit NIT scanner komen en zo ja, op welke termijn? En als er geen plannen zijn, kan dan mischien de broncode beschikbaar gesteld worden zodat anderen hiermee aan de slag kunnen?