firedtv

logo.gif

FireDTV Support forum
Welkom, Gast
Alstublieft Inloggen of Registreren.    Wachtwoord verloren?
NIT Scanner! (1 bezoeker) (1) Gast
Ga naar onderkant Favoriet: 0
TOPIC: NIT Scanner!
Amber121 (Gebruiker)
Fresh Boarder
graphgraph
Gebruiker offline Klik hier om het gebruikersprofiel van deze gebruiker te zien
Re:NIT Scanner! 1 Jaar, 2 maanden geleden.  
Maakt deze scannner nu een transponderlijst met de laatste gegevens van je netwerk bijv in mijn geval 7900. Ik heb het gedaan er ontstaat een *.reg file en heb deze ingevoerd maar desondanks dat bij de Ned 1.2.3 geen beeld en geluid en bij de RTL zenders geen beeld en af en toe een kreet aan geluid.

Gelogd Gelogd  
  De Administrator heeft publieke schrijf toegang geblokkeerd.
Sjakko (Gebruiker)
Senior Boarder
graphgraph
tmr schrijft:
Scanner een beetje zenuwachtig?Zou goed kunnen. False positives komen vaker voor.

Gelogd Gelogd  

Digitaal opnemen? Gebruik
maarten74 (Gebruiker)
Senior Boarder
graphgraph
Geslacht: Man Locatie: Zuid Limburg Geboortedatum: 1974-07-13
Maakt deze scannner nu een transponderlijst met de laatste gegevens van je netwerk bijv in mijn geval 7900. Ik heb het gedaan er ontstaat een *.reg file en heb deze ingevoerd maar desondanks dat bij de Ned 1.2.3 geen beeld en geluid en bij de RTL zenders geen beeld en af en toe een kreet aan geluid.

Ik ervaar hetzelfde probleem met NIT scanner. Alleen door een nieuwe transponderlijst te downloaden vanaf dit forum kreeg ik betreffende zenders weer terug.

Wat ik volgende keer eens wil proberen, die tip kreeg ik van iemand, is om de NITscanner op te starten met de optie Run As... administrator (rechtermuisklik op nitscanner dan krijg je die optie). Misschien kun je dat eens proberen?

Eerlijk gezegd vermoed ik niet dat dit de oplossing is, maar je weet maar nooit.

Gelogd Gelogd  

Laatste Wijziging: 26/06/2009 08:15 Door maarten74.

OrigenAE S16T Zwart; Coolermaster 520W ATX Silent; Intel Core 2 Duo E8200 socket 775; 2048Mb PC6400 dual channel; Geforce 8600GT 512Mb met VGA, DVI/HDMI; ASUS P5K-E Intel P35 chipset; 2x FloppyDTV DVB-C HDTV; CAM 2x Alphacrypt Module; Audio SPDIF on board;LG BD/DVD; Vista32 Bits NL
Pim (Moderator)
((U + C + I)x(10 − S)) / 20xAx1 / (1 − sin(F / 10)
Administrator
graph
Geslacht: Man pinoo2002@hotmail.com Locatie: Haaksbergen Geboortedatum: 1983-09-27
En je UAC (User Account Control/Beheer) moet uitstaan binnen Vista

Gelogd Gelogd  
Electrifying (Gebruiker)
Fresh Boarder
graphgraph
Mensen die problemen hebben met de NIT-Scanner.

Als de scanner geen zenders kan vinden, dan heb ik hier een mogelijke oplossing. Dit is gebeurd met Vista Ultimate 32-bit en een interne FloppyDTV met op dit moment de laatste firmware en Cam versie 3.12.

-Voordat je de NIT-scanner gaat gebruiken, zorg je er eerst voor dat je TV gekeken hebt in (Vista) Media Center. Hij moet dus instemmen op een zender die je kan bekijken en die ook daadwerkelijk beeld en geluid geeft. Ik had zelf namelijk het idee dat die NIT-Scanner pas werkt als de FloppyDTV "verbinding" heeft met het kabelnetwerk. Vaak heb ik bijvoorbeeld ook dat ik in media center (als ik net de tv aanzet) ik de melding krijg dat er geen signaal is. Na een paar seconden heb ik gewoon beeld. De essentie is dus dat de tuner eerst "verbinding" moet hebben met het kabelnetwerk, hierna werkte de NIT-Scanner gewoon lijkt mij. Hier is dat in ieder geval wel het geval.

Verder heb ik in Vista nog de knop "blokkering opheffen" gebruikt. Deze vind je als je met de rechtermuisknop op nit.exe klikt en vervolgens eigenschappen kiest. (zowel voor Vista als XP).

Ik ben nu bezig de zenders te zoeken en als ik alle zenders heb met deze transponder, dan knal ik hem op het forum. Het gaat hier om Ziggo Midden Nederland, voormalig casema gebied, met netwerk id 5555.

De reden dat ik overigens de transponder wou updaten is omdat sinds vandaag, Nederland 1,2 en 3 in HD doorgegeven worden.

Gelogd Gelogd  
maarten74 (Gebruiker)
Senior Boarder
graphgraph
Geslacht: Man Locatie: Zuid Limburg Geboortedatum: 1974-07-13
Ik had ook problemen met NIT scanner, zie een bericht van mij iets eerder in dit topic. Ik heb dit toch kunnen oplossen door NIT scanner op te starten als 'administrator'. Dus rechtermuisklik op NIt scanner en dan 'run as administrator' kiezen.

Gisteren een NIT scan gedaan ook vanwege Nederland 1/2/3HD, en met succes. Vista mediacenter daarna alleen laten zoeken naar 'EXTRA' kanalen en de zenders verschenen in de lijst. Super!

Overigens wat 'electrifying' hiervoor schrijft, lijkt me idd een goede tip. Merk zelf ook dat als mijn HTPC uit slaapstand komt en ik tv wil gaan kijken het best even kan duren (soms wel tussen 30sec en 1 min) voordat de FloppyDTV 'wakker' is en signaal doorgeeft.
Lijkt me dus logisch als je je HTPC aan zet en nog geen tv gekeken hebt dat de FloppyDTV 'inactief' blijft en NIT scanner geen kanalen kan vinden.

Ook heb gemerkt, als je handmatig aan het rommelen bent geweest in de registry en daar de sleutel 'Cable' verwijderd hebt, de NIT scanner ook niets kan vinden. Maar dan geeft de scanner wel een foutmelding.

Gelogd Gelogd  

OrigenAE S16T Zwart; Coolermaster 520W ATX Silent; Intel Core 2 Duo E8200 socket 775; 2048Mb PC6400 dual channel; Geforce 8600GT 512Mb met VGA, DVI/HDMI; ASUS P5K-E Intel P35 chipset; 2x FloppyDTV DVB-C HDTV; CAM 2x Alphacrypt Module; Audio SPDIF on board;LG BD/DVD; Vista32 Bits NL
Ga naar bovenkant

Webshop

Wachtwoord vergeten?
Gebruikersnaam vergeten?
Bent u een nieuwe klant? Registreer dan hier

Bekijk mandje
Uw mandje is momenteel leeg.

Informatie

Untitled Document
FireDTV Nederland

VHT Automatisering

Institutenweg 38